17 грудня 2017

Хвилинки арт-терапії

Швидко пролетіли 5 модулів навчання. Сьогодні був випуск, сповнений надії на нові зустрічі, тому що всі стали рідніше рідних і, чесно кажучи, я погано уявляю, як це ми не будемо щомісяця бачитися. Нові практики, нові емоції, нові відкриття - все було неперевершено. 

Навчання за програмою «Психолого-педагогічний супровід дітей різновікових категорій методами арт-терапії» (в тому числі роботи з дітьми з особливими потребами в розвитку). 



  Ведуча: Стреж Людмила, практичний психолог вищої кваліфікаційної категорії, педагогічне звання «практичний психолог-методист», системно-сімейний арт-терапевт, ведуча тренінгових програм, тренер Всеукраїнських та Міжнародних фестивалів, тренер Східноукраїнської асоціації арт-терапії, автор корекційно-розвиваючих програм для дітей «Хвилинки арт-терапії», «Подорож в Чарівну країну «Я та Ми», автор та ведуча проекту «Хвилинки арт-терапії для особливих дітей та їх батьків». Автор публікацій в Всеукраїнських фахових виданнях, автор метафоричних асоціативних зображень «Дні змін», «Зачаровані малюнки», «Емоційні портрети».

15 грудня 2017

Тренінг "Інклюзивна освіта - рівень свідомості нації. Досвід. Перспективи. Результати"

     Участь у спеціальному тренінгу "Інклюзивна освіта - рівень свідомості нації. Досвід. Перспективи. Результати", який був організований відділом освіти Васильківської міської ради й проведений на базі Васильківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 9.
       У роботі семінару взяло участь 40 осіб, а саме: начальник відділу освіти Васильківської міської ради Козак Лілія Олегівна, методисти НМЦ, директори загальноосвітніх навчальних закладів, заступники директорів з навчально-виховної роботи, вчителі інклюзивних класів, асистенти вчителів, практичні психологи, соціальні педагоги, завідуюча Васильківської міської психолого-медико-педагогічної консультації.

Учасники практичного семінару:

· Вендичанська Надія Іванівна, асистент вчителя Васильківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 7;

· Листопад Марина Володимирівна, завідуюча Васильківською міською ПМПК;

· Шарпата Інна Владиславівна, вчитель інклюзивного класу Васильківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 9;

· Охріменко Юлія Володимирівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Васильківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 9;

· Князевич Антоніна Юріївна, асистент вчителя інклюзивного класу Васильківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 9;

· Ролік Ольга Олександрівна, практичний психолог Васильківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 9.

        Під час заходу працівники загальноосвітніх навчальних закладів міста мали змогу обговорити питання роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, ведення документації, поділитися своїми практичними напрацюваннями.







11 грудня 2017

Виготовляємо "розумний пластилін"


Корекційно-розвивальне заняття в 3-В класі в стилі АРТ. Усі учні з великим задоволенням виготовляли хендгам (жуйку для рук або розумний пластилін). 
Розумний пластилін сприяв розвитку дрібної моторики рук, масажував активні точки пальців, долоні і зміцнював кістьові м'язи;  стимулював зони мозку, що відповідають за мову, письмо і почерк (оскільки в головному мозку людини центри, відповідальні за мову і рух пальців рук, розташовані по сусідству і «включаються» разом);  зняв втому, агресію і роздратування, позбавив від стресу;  підвищив настрій, гармонізував тіло і розум;  розминка, розтягування і скручування іграшки допомогли включити креативне мислення і генерувати нові ідеї.









26 листопада 2017

Хвилинки арт-терапії

 Навчання за програмою «Психолого-педагогічний супровід дітей різновікових категорій методами арт-терапії» (в тому числі роботи з дітьми з особливими потребами в розвитку).  Модуль 4.

  Ведуча: Стреж Людмила, практичний психолог вищої кваліфікаційної категорії, педагогічне звання «практичний психолог-методист», системно-сімейний арт-терапевт, ведуча тренінгових програм, тренер Всеукраїнських та Міжнародних фестивалів, тренер Східноукраїнської асоціації арт-терапії, автор корекційно-розвиваючих програм для дітей «Хвилинки арт-терапії», «Подорож в Чарівну країну «Я та Ми», автор та ведуча проекту «Хвилинки арт-терапії для особливих дітей та їх батьків». Автор публікацій в Всеукраїнських фахових виданнях, автор метафоричних асоціативних зображень «Дні змін», «Зачаровані малюнки», «Емоційні портрети».








22 листопада 2017

Педрада "Соціально-психологічні чинники адаптації п'ятикласників до нових умов навчання"

Упродовж усього життя нам (і дорослим, і дітям) доводиться адаптуватись до різних ситуацій. Переступаючи поріг школи, дитина також увесь час адаптується: до дітей, до вчителів, до уроків, до нового режиму дня. Одним із складних адаптаційних періодів є навчання у 5-му класі.
Перехід із молодшої школи до основної пов’язаний із внесенням змін у динамічні стереотипи спілкування, діяльності, а також зі збереженням окремих компонентів попереднього соціального досвіду.
Адаптація дитини до навчання в середній школі відбувається не одразу. Це досить тривалий процес, пов’язаний зі значним навантаженням на всі системи організму.
Як свідчить аналіз, учителі, які викладають у 5-х класах, часто не бачать різниці між п’ятикласниками й іншими школярами основної школи. І як результат – завищені вимоги до цих учнів, зниження рівня навчальних досягнень, мотивації навчання. Такий підхід до навчання може ускладнити процес адаптації школярів.
Здається, тільки-но діти і батьки адаптувалися в початковій школі, як необхідно переходити до п’ятого класу, до середньої школи. На жаль, у цей період (10-11років) у дітей втрачається інтерес до навчання. Для учнів 5-го класу багато що стає новим і непізнаним: нові вчителі, нові предмети, форми навчання, а іноді і однокласники. Звичайно ж, є діти, які легко й вільно вливаються в шкільну систему вимог, а є діти, які відчувають потребу в допомозі вчителів, батьків, психолога.