Упродовж усього життя нам (і дорослим, і дітям) доводиться адаптуватись до
різних ситуацій. Переступаючи поріг школи, дитина також увесь час адаптується:
до дітей, до вчителів, до уроків, до нового режиму дня. Одним із складних
адаптаційних періодів є навчання у 5-му класі.
Перехід із молодшої школи до основної пов’язаний із внесенням змін у
динамічні стереотипи спілкування, діяльності, а також зі збереженням окремих
компонентів попереднього соціального досвіду.
Адаптація дитини до навчання в середній школі відбувається не одразу. Це
досить тривалий процес, пов’язаний зі значним навантаженням на всі системи
організму.
Як свідчить аналіз, учителі, які викладають у 5-х класах, часто не бачать
різниці між п’ятикласниками й іншими школярами основної школи. І як результат –
завищені вимоги до цих учнів, зниження рівня навчальних досягнень, мотивації
навчання. Такий підхід до навчання може ускладнити процес адаптації школярів.
Здається, тільки-но діти і
батьки адаптувалися в початковій школі, як необхідно переходити до п’ятого
класу, до середньої школи. На жаль, у цей період (10-11років) у дітей втрачається
інтерес до навчання. Для учнів 5-го класу багато що стає новим і непізнаним:
нові вчителі, нові предмети, форми навчання, а іноді і однокласники. Звичайно
ж, є діти, які легко й вільно вливаються в шкільну систему вимог, а є діти, які
відчувають потребу в допомозі вчителів, батьків, психолога.
Немає коментарів:
Дописати коментар