23 травня 2022

Методи арт-терапії в роботі практичного психолога закладу загальної середньої освіти

 

23 травня 2022 року відбулося завершальне заняття обласного майстер-класу з теми «Методи арт-терапії в роботі практичного психолога закладу загальної середньої освіти» для практичних психологів.

Із вітальним словом до учасників заходу звернулися Людмила Віталіївна Багдасарова, методист відділу практичної психології та соціальної роботи КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», та Людмила Петрівна Дерев’янко, консультант КУ «ЦПРПП Васильківської міської територіальної громади».
Керівник обласного майстер-класу Ольга Олександрівна Ролік, практичний психолог опорного закладу освіти «Васильківський академічний ліцей «Престиж» Васильківської міської ради, презентувала досвід дистанційного використання арт-терапевтичних технік у роботи з емоціями та почуттями. Були представлені такі техніки, як ізотерапія або терапія творчим самовираженням, правопівкульне малювання, мандалотерапія, казкотерапія, робота з пластичними та природними матеріалами, глинотерапія, coffee-art. Ольга Ролік проаналізувала діагностичний потенціал представлених арт-терапевтичних технік. Надала рекомендації та провела вправи для відновлення ресурсу учасників майстер-класу.
Продуктивною частиною онлайн-заняття були творчі звіти учасників майстер-класу. Практичні психологи представили конспекти занять та поділились власним професійним досвідом щодо ефективного використання арт-терапії в освітньому процесі.









20 травня 2022

Заняття "Емоції"

 У цей непростий час наші дітки потребують особливої підтримки.

Учні 1-А класу вчилися позбавлятися негативних емоцій, намалювали своє "Дерево сили" (методика "Дерево сили". Автор: Каролін Мекломакулу).
Це заняття допомогло дітям відшукати свої особисті сильні сторони і захисні навички, зрозуміти, що вони можуть подолати труднощі, використовуючи свої внутрішні таланти і сильні сторони.
Усі дерева вийшли особливі, кожне має свій зміст і свою силу. Спробуйте і ви створити своє "Дерево сили".



25 лютого 2022

Як говорити з дітьми про війну


👨‍👩‍👦‍👦Діти схильні до емоційного сприйняття інформації не менше, аніж дорослі. Пропонуємо основні правила  спілкування з дітьми різного віку про військову агресію.

⚡️Найголовніше правило – варто дитині завжди говорити правду, але без паніки та надмірних емоцій. Правильно підібравши слова ви можете психологічно підготувати дитину до звуків сирени, вибухів і т.д.. Головне – дорослі мають проявляти спокій в очах дитини, в наслідок чого дитина буде відчувати безпеку. 

У разі, коли батьки починають панікувати та обговорювати між собою в присутності дітей власні страхи та переживання, діти починають також боятися та хвилюватись за власне життя та життя рідних. 

Найкраще - коли про війну дітям пояснять батьки, але якщо ви не можете контролювати емоції, попросіть когось з близьких друзів чи родини поговорити з вашою дитиною.

👶Для дошкільнят:

🔸Для маленьких дітей добре доводити інформацію через казки. Є достатньо багато казок, які стосуються теми безпеки, не лише питання війни. Навіть на прикладі найпростішої казки "Коза-дереза" можна пояснити дитині, наскільки небезпечно є пускати чужого у свою домівку. 

🔸Історії можна моделювати самим батькам, придумувати алегорії та сюжети, які б зображали події навколо.

👦👧Для дітей 6-10 років:

🔸Варто повторювати, що батьки до всього готові та захистять: якщо скажімо збирають «тривожну валізу» можна пояснити дитині, що все необхідне мають на будь-який випадок. Нагадати, що поряд є укриття, там можна сховатись і бути в безпеці. 

🔸Якщо хтось з дорослих в родині на позиціях у війську, чи на місцях в теробороні, варто пояснити, що це їхня робота та обов'язок, так сама як робота та обов'язок дитини зараз продовжувати навчання.

🔸Запропонуйте дитині підтримати наших захисників та намалювати малюнок, скласти віршика, чи написати історію.

👩🧑Для старших дітей та підлітків:

🔸Старші діти вже мають доступ до інформації. Завдання батьків -  фільтрувати новини, які вони черпають з інтернет-простору і правильно визначати, з яких джерел вони беруть відповідну інформацію, пояснити чому важливо читати лише офіційну і перевірену інформацію.

🔸Про війну треба говорити. Варто звертатись до історії й казати про те, що Україна у своїй історії вже пережила низку воєн. Можна розповідати спогади родичів. Такі життєві історії дітей можуть заспокоїти.

⁉️Не забувайте, що не зважаючи на вік дитини, варто знайти спосіб пояснити чіткі правила поведінки та що у ситуації війни ми маємо бути більш обережними, ніж зазвичай.  Треба нагадувати, що не можна підіймати нічого на вулиці – незнайомі речі. 

Будьте поряд із дітьми, зараз як ніколи вони потребують уваги та любові дорослих.

Бережіть себе та близьких. Все буде Україна! 💙💛

23 січня 2022

Як подолати тривогу

Можливий напад Росії: правда чи вигадка, але тривога зростає. Декілька порад, щоб подолати тривогу⤵️

🔴Стабілізуйте свій стан

Тривога − це засіб маніпулювання, а невідомість і невизначеність – родючий грунт для тривоги. Найпоширеніші симптоми тривоги – пришвидшене серцебиття і дихання, підвищене потовиділення, можуть холонути кінцівки або спостерігатися тремор. Якщо ви відчуваєте такі симптоми, то варто глибоко вдихати і видихати, якщо є навички медитації − вони стануть у нагоді. Через розуміння, що ви здатні контролювати власне дихання, прийде розуміння, що ви можете контролювати себе, треба усвідомити себе тут і зараз.

🔴Переключіться та займіть себе справами, робіть вправи на концентрацію.

Малювання, ведення щоденника, пересаджування квітів, настільні ігри, читання, фізичні вправи, робота. Будь-що, що занурює в себе на 100%. 

🔴Приділяйте увагу власному тілу, зокрема з вправами на релаксацію.

Завдання в цьому випадку – допомогти собі через тіло, тілесні відчуття. Це може бути ванна, пахучі масла, креми і лосьйони, масаж та самомасаж, дихальні вправи, спортивні заняття чи йога, вправи на релаксацію – їх дуже багато в інтернеті, їх легко знайти.

🔴Дозуйте новини та зміцнюйте джерело вашої зовнішньої стійкості – ваші соціальні зв'язки. 

Це свого роду "чарівна паличка", яка може надавати відчуття безпеки та хоробрості, пригнічувати реакцію страху – біологічно, завдяки  окситоцину, який виробляється у взаємодії з людьми. Бути в колі близьких, коли страшно, могти з ними розділити свої переживання, а потім добре посміятись – це острівець безпеки, протиотрута страху. 

Якщо ви все ж таки не можете впоратися з емоціями, то зверніться по безкоштовну підтримку до психологів платформи *"Розкажи мені"*. На платформі ви можете відверто поспілкуватися й обговорити з професійними консультантами все, що вас турбує.

Перейти на платформу: https://tellme.com.ua



03 грудня 2021

Тиждень доброчесності

29 листопада по 3 грудня в ліцеї проходив загальноукраїнський «Тиждень доброчесності».

Головна мета тижня – ознайомити учнів з поняттям «Доброчесність», створити умови, за яких діти зможуть, у першу чергу, поставити собі запитання, які вони ніколи раніше не ставили та не думали про них: «Як це бути доброчесним?», «Як варто вчинити в тій чи іншій ситуації, коли рішення не є очевидним?».

На інформаційній дошці були розміщені матеріали для ознайомлення учнівської молоді з принципами доброчесності у вигляді цікавих фактів. Одинадцятикласники створили сенкан на тему «Доброчесність».

Ми всі хочемо жити в розвиненому середовищі, яке базується на взаємній повазі, честі та гідності. Тож будьмо доброчесними!










29 листопада 2021

Перше засідання обласного майстер-класу

 29 листопада 2021 року відбулося перше засідання обласного майстер-класу практичного психолога Ролік Ольги Олександрівни з теми «Методи арт-терапії в роботі практичного психолога закладу загальної середньої освіти».

Захід було організовано на базі ОЗО «Васильківський академічний ліцей «Престиж» Васильківської міської територіальної громади Обухівського району.

Із привітальним словом до учасників звернулися заступник начальника управління освіти Васильківської міської ради Бедраківська Лариса Миколаївна та директор КУ «ЦПРПП Васильківської міської територіальної громади» Мазуренко Олена Володимирівна. Директор ліцею Шагова Оксана Павлівна презентувала навчальний заклад. 

Для учасників обласного майстер-класу було проведено змістовну екскурсію Музеєм історії школи (керівник музею Музика Галина Трохимівна). 

Координувала зустріч методист відділу практичної психології і соціальної роботи КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» Багдасарова Людмила Віталіївна, яка опрацювала з учасниками нормативні документи, що регламентують роботу майстер-класу, звернула увагу присутніх на компетентність практичного психолога та важливість і цінність навичок роботи в арт-терапії.

Практичний психолог Ролік Ольга Олександрівна познайомила з основними поняттями в арт-терапії, поділилася власним досвідом використання арт-терапевтичних технік із груповими процесами та тімбілдингом. Також Ольга Олександрівна запропонувала аудиторії практичний кейс для використання у роботі психологів. 

На майстер-класі панувала тепла й творча атмосфера, в якій кожен відчув себе активним учасником. Присутні творчо працювали, креативно підходили до виконання запропонованих завдань, збагатили свій практичний досвід, зарядилися позитивом та отримали запал натхнення та мотивації для подальшої роботи.

Після завершення заняття кожен мав змогу поставити запитання керівнику та куратору заходу, отримати роз’яснення щодо виконання домашнього завдання, обмінятись думками та ідеями з ефективного застосування арт-терапії в роботі практичного психолога.